אפשרויות גישה ורישום לקורס

סמסטר ב' – עיון בתיאוריה ובמימושה המעשי בעיצוב סגנונות שונים במאה העשרים:

מטרת הקורס:
לפתח וליישם את המיומנויות, שנרכשו במהלך שלוש השנים הקודמות, לצרכים מעשיים בהלחנה, בעיבוד, בהוראה ובביצוע של מוסיקה בסגנונות שונים.

מבנה השיעור:
השיעור מתקיים אחת לשבוע ונמשך כשלוש שעות. זמן השיעור יוקדש לסירוגין לשתי פעילויות.
הפעילות הראשונה היא סדנה, המשלבת עיון ביצירות, ניתוח של פרטים מתוך יצירות אלה, הנוגעים למיומנות הנלמדת, יישום העקרונות הנלמדים בכתיבה מעשית והצגת עבודות נבחרות שנכתבו בסדנה.
הפעילות השנייה היא הנחייה אישית. הנחייה זו תתבצע הן במפגשים אישיים והן בעיון משותף בעבודות. מרבית עבודת הבדיקה והקידום של עבודותיכם תיעשה על ידי מחוץ לסדנה.
נושאי הלימוד:
1. ניצני האימפרסיוניזם ביצירות של ג'ורג' ביזה, קאמיל סן-סנס, גבריאל פורה ואריק סאטי.
2. נוקטורנים לתזמורת ופרלודים לפסנתר של קלוד דביוסי. הסוויטות 'אמא אווזה' ו 'קברו של קופרן' של מוריס ראוול.
3. 'פטרושקה', 'פולחן האביב', 'מעשה בחייל' ו 'סימפוניית תהילים' של איגור סטרווינסקי.
4. עיבודי שירים עממיים לפסנתר ולמקהלה של זולטן קודאי.
5. שימוש במרכיבים פולקלוריסטיים במוסיקה לכלי-הקשה, כלי-קשת וצ'לסטה, בקונצרטים וברביעיות של בלה ברטוק.
6. הסגנון הניסיוני של ארנולד שנברג ברביעיות המוקדמות, בקטעים לפסנתר אופוס 11 ובקטעים לתזמורת אופוס 16.
7. הטכניקה הדודקפונית של שנברג ומימושה ברביעיות המאוחרות ובווריאציות לתזמורת אופוס 31.
8. ניצני הסריאליזם בקנטאטות ובסימפוניה של וברן.
9. פיתוח הטכניקות של וברן במוסיקה של פייר בולז.
10. התיאוריה הניאו טונאלית של פאול הינדמית ומימושה בסימפוניית 'מטיס הצייר' ובסונטות לפסנתר.
11. יסודות הסגנון הים תיכוני הישראלי בזמר העברי המוקדם ואצל מלחיני הדור הראשון במוזיקה אמנותית ובמוזיקה הפופולרית בישראל. עיון ביצירותיהם של דוד זהבי, מרדכי זעירא, משה וילנסקי, סשה ארגוב, יוני רכטר, שם טוב לוי, מתי כספי, שלמה גרוניך, פאול בן חיים, אלכסנדר אוריה בוסקוביץ', צבי אבני, נעם שריף, וכיוצא בזה, ככל שיותיר לנו הזמן.
12. הובלת קולות והרמוניה קלאסית ביצירותיהם של אמני ג'אז, פופ ורוק.
אורחים אינם יכולים לגשת לקורס זה, יש לבצע זיהוי למערכת לשם צפיה בעמוד זה.