האקדמיה למוסיקה ולמחול ירושלים
שם הקורס: אימפרוביזציה בתנועה שנה א'
סמסטר א' ימי שני 14:45-16:15
שם המרצה: אילנית תדמור ilanit@jamd.ac.il
תקציר הקורס
הקורס מציע הכרות מעמיקה עם טכניקת האימפרוביזציה בתנועה, אשר נותנת כלים לחיבור בין תנועת הגוף ואופן המחשבה שלנו.
דרך סדרות של תרגלים ומבנים, תינתן הזדמנות לכל משתתף/ת להכיר את דפוסי התנועה המוטמעים בתוך ההרגלים שלנו, ובתקשורת שלנו. בשיעורים נחקור את רגעי קליטת המציאות, את האופן שבו אנחנו מעבדים מידע, וכיצד כל זה משפיע על הבחירות שלנו בסטודיו ובחיים. איך דרך האימפרוביזציה אנחנו יכולים לשכלל את יכולות התנועה, כמו ללמוד כיצד יוצרים סולו,איך יוצרים יחד בדואט בקבוצה.
הטכניקה "אימפרוביזציה בתנועה" מבוססת על פרקטיקות מגוונות מעולם התנועה, אומניות לחימה, מחול עכשווי, קונטקט אימפרוביזציה, ומיינדפולנס. כמו גם על מחקר ארוך שנים על הקשר בין תנועה תודעה ותקשורת.
מטרות הקורס
1. להכיר את עולמות התוכן והתרגול המגוונים של אימפרוביזציה בתנועה, ככלי חשיבה, כדרך לשכלל את יכולות הגוף והרחבת מענד התנועה.
2. להכיר את העבודה ב"סרגלים" המאפשרים התקדמות ביכולות תנועה, ללא ספירות או למידה רצפי תנועה.
3.לגוון את הדרכים בהם כל אחד/ת יוצרים בזמן הווה, להעמיק ולהרחיב את השפה האישית, וליצור מבנים משותפים לעבודת קבוצה.
דרכי הוראה:
כל מפגש יתחיל בתנועה, ומתוך החוויה התנועתית וההכרות עם נושא השיעור דרך הגוף, נעבור לעיבוד, לעיתים כתיבה, לעיתים שיחה, חשיבה משותפת על כיצד הנושא מהדהד אל עולמות התוכן מהן כל אחד/ת מגיע/ה, תוך חיבור לתקופה הנוכחית.
נושאי השיעורים:
1.מושגי בסיס מרכזיים בשפת האימפרוביזציה: נוכחות, הקשבה, הסכמה, שיתוף פעולה, להגיד כן, ישימת דגש על הדרך ולא התוצאה, להיות מוכן לטעות ועוד. למידה חוויתי וחיבור המושגים כל אחד/ת לעצמה.
2.המושג "חקירה" - איך חוקרים נושא דרך הגוף? איך חוקרים בתנועה?
3.טכניקת שאילת שאלות - פירוק והרכבה: גוף, חלל, וזמן. דרך ניסוח שאלות קטנות נצא לתרגול וניתן לגוף להתחבר אל הידע הפנימי שלנו.
4. "סקור" Scores)), - מה זה אומר לעבוד דרכו?, כיצד עובדים עם סקורים ליצירה או למבנה שיעור?
5."דמיון יוצר"- הכרות עם אופנים שונים של חיבור דמיון לתנועה ותנועה לדמיון, וכיצד לתמוך בעבודה עם דימויים.
6.מעברים בין סולו-דואט-טריו-קבוצה באימפרוביזציה בתנועה.
חובת סטודנטים
-נוכחות חוקרת, מלאה בשיעורים. (נוכחות ב 80%)
-הבאת מחברת לשיעורים וכתיבה בה. 20%.
-מטלות משתנות לאורך הקורס. 20%.
-מטלה מסכמת: סיכום אישי של מהלך העברנו ביחד ומהלך אישי שכל אחד/ת עברה.
שם הקורס: אימפרוביזציה בתנועה שנה א'
סמסטר א' ימי שני 14:45-16:15
שם המרצה: אילנית תדמור ilanit@jamd.ac.il
תקציר הקורס
הקורס מציע הכרות מעמיקה עם טכניקת האימפרוביזציה בתנועה, אשר נותנת כלים לחיבור בין תנועת הגוף ואופן המחשבה שלנו.
דרך סדרות של תרגלים ומבנים, תינתן הזדמנות לכל משתתף/ת להכיר את דפוסי התנועה המוטמעים בתוך ההרגלים שלנו, ובתקשורת שלנו. בשיעורים נחקור את רגעי קליטת המציאות, את האופן שבו אנחנו מעבדים מידע, וכיצד כל זה משפיע על הבחירות שלנו בסטודיו ובחיים. איך דרך האימפרוביזציה אנחנו יכולים לשכלל את יכולות התנועה, כמו ללמוד כיצד יוצרים סולו,איך יוצרים יחד בדואט בקבוצה.
הטכניקה "אימפרוביזציה בתנועה" מבוססת על פרקטיקות מגוונות מעולם התנועה, אומניות לחימה, מחול עכשווי, קונטקט אימפרוביזציה, ומיינדפולנס. כמו גם על מחקר ארוך שנים על הקשר בין תנועה תודעה ותקשורת.
מטרות הקורס
1. להכיר את עולמות התוכן והתרגול המגוונים של אימפרוביזציה בתנועה, ככלי חשיבה, כדרך לשכלל את יכולות הגוף והרחבת מענד התנועה.
2. להכיר את העבודה ב"סרגלים" המאפשרים התקדמות ביכולות תנועה, ללא ספירות או למידה רצפי תנועה.
3.לגוון את הדרכים בהם כל אחד/ת יוצרים בזמן הווה, להעמיק ולהרחיב את השפה האישית, וליצור מבנים משותפים לעבודת קבוצה.
דרכי הוראה:
כל מפגש יתחיל בתנועה, ומתוך החוויה התנועתית וההכרות עם נושא השיעור דרך הגוף, נעבור לעיבוד, לעיתים כתיבה, לעיתים שיחה, חשיבה משותפת על כיצד הנושא מהדהד אל עולמות התוכן מהן כל אחד/ת מגיע/ה, תוך חיבור לתקופה הנוכחית.
נושאי השיעורים:
1.מושגי בסיס מרכזיים בשפת האימפרוביזציה: נוכחות, הקשבה, הסכמה, שיתוף פעולה, להגיד כן, ישימת דגש על הדרך ולא התוצאה, להיות מוכן לטעות ועוד. למידה חוויתי וחיבור המושגים כל אחד/ת לעצמה.
2.המושג "חקירה" - איך חוקרים נושא דרך הגוף? איך חוקרים בתנועה?
3.טכניקת שאילת שאלות - פירוק והרכבה: גוף, חלל, וזמן. דרך ניסוח שאלות קטנות נצא לתרגול וניתן לגוף להתחבר אל הידע הפנימי שלנו.
4. "סקור" Scores)), - מה זה אומר לעבוד דרכו?, כיצד עובדים עם סקורים ליצירה או למבנה שיעור?
5."דמיון יוצר"- הכרות עם אופנים שונים של חיבור דמיון לתנועה ותנועה לדמיון, וכיצד לתמוך בעבודה עם דימויים.
6.מעברים בין סולו-דואט-טריו-קבוצה באימפרוביזציה בתנועה.
חובת סטודנטים
-נוכחות חוקרת, מלאה בשיעורים. (נוכחות ב 80%)
-הבאת מחברת לשיעורים וכתיבה בה. 20%.
-מטלות משתנות לאורך הקורס. 20%.
-מטלה מסכמת: סיכום אישי של מהלך העברנו ביחד ומהלך אישי שכל אחד/ת עברה.