האקדמיה למוסיקה ולמחול ירושלים
שם הקורס: הוראת מחול ותנועה לקהל בוגר מגוון,
"מאחורי הקלעים של להיות מורה". התכנים מותאמים לכל טכניקה תנועה או מחול.
סמסטר ב' ימי רביעי 16:30-18:00
שם המרצה: אילנית תדמור ilanit@jamd.ac.il
תקציר הקורס
מה זה אומר להעביר שיעור טוב, איך מוצאים את ה"קול" שלי כמורה?
מה חשוב שיהיה בשיעור ומה אפשר לשנות ולהתאים ביחס למצב התלמדים/ות למצב בארץ?
איך ומתי יש לתת פידבק? כמה זמן לתת לכל תרגיל?
מה עושי עם סוגי תלמדים שונים? איך ניתן לחבר אנשים שונים שלומדים בדרכים שונות לשיעור?
כיצד ניתן להתאים תכנים של עומק לקהלים שונים?
בקרוס נצלול אל "מאוחרי הקלעים" של ההוראה לקהל בוגר (הכוונה מגיל 18 והלאה) כמו גם לקהל מגוון אנשים ללא רקע במחול או תנועה, קהל מבוגר, או קהל שעוסק בתנועה לאורך שנים אבל לא ממקום מקצועי.
מטרת הקורס:
לאפשר הכרות עם צורת מחשבה על עבודה עם הקהל הרחב הבוגר.
ללמוד מה הן ההכנות שיש למורה לעשות לפני ואחרי כל מפגש שהן חשובות לא פחות מזמן השיעור.
קבלת כלים על אופני עבודה עם קהל מגוון שיכולה להיות בכל טכניקה מחול ותנועה.
דרכי הוראה:
המפגשים בעיקר יהיו סביב שיחה כתיבה והתנסות בתרגילים בהם נבחן את האופן בו אנחנו מלמדים.
נושאי הקורס:
• כלים לפירוק והרכבה של נושאים תנועתיים לבניית מערכי שיעור
• כיצד מתבוננים על קבוצת תלמידים
• איתור שלב הלמידה של התלמידים ומתן כלים להכוונה והתפתחות.
• זיהוי אתגרים והפיכתם למקור העשרה ולמידה
• כלים לתמיכה בתלמידים שונים ומצבים מורכבים.
• כיצד לעשות שימוש מיטבי בדימויים, בקצב דיבור ובהדגמות.
• גמישות בהוראה, כיצד אפשר לתמוך בסוגי תלמידים שונים, במצבים מורכבים
• מה המילים שאיתם אנחנו מובילים: דימויים, ששזורים, קצב דיבור, זמן הדגמה ביחס להסבר מילולי.
•
בנוסף לתכנים הללו, במהלך השיעורים יינתן זמן לעלות תכנים ושאלות ולשתף בדילמות שעולות שמעסיקות אתכן בנושא ההוראה.
מגוונות.
הנושאים המרכזיים בסדרה:
• דרכים מגוונות להוביל חימום המאפשר חיבור לגוף ושכלול הגוף.
• פירוק והרכבה מחדש של נושא תנועתי- תודעתי.
• למידה של "סולמות" תנועתיים ותודעתיים, דרכם ניתן לארגן תכנים רבים.
• כיצד מתבוננים על קבוצת תלמידים, כיצד מזהים היכן התלמיד/קבוצה נמצאים ואיך מובילים אותם למקומות חדשים.
• כיצד מזהים אתגרים והופכים אותם לנושאי למידה
• גמישות בהוראה, כיצד אפשר לתמוך בסוגי תלמידים שונים, במצבים מורכבים.
הכרות עם עקרונות מנחים להובלת מפגשי תנועה מחוץ לסטודיו.
מה המילים שאיתם אנחנו מובילים: דימויים, ששזורים, קצב דיבור, זמן הדגמה ביחס להסבר מילולי.
בנוסף לתכנים הנלמדים יהיה זמן לעלות תכנים ושאלות של המורים/ות,
לשתף בדילמות שעולות מהמפגשים עם תלמידים,
מתוך התמודדות בהוראה בתקופה המורכבת בה אנו חיים.
• הגדרת "סולמות" תנועתיים ותודעתיים המסייעים בארגון תכנים ועקרונות.
קורס המורים מאפשר בדיוק את השלב הזה.
בקורס המורים נוכל לשאול מגוון רחב של שאלות עמוקות יותר ביחס לריקוד שלנו:
מנקודת ההתחלה כמו "מה זה לרקוד עבורי?" , דרך "מה זה אימפרוביזציה?", ועד "מה התוכן שעולה ומניע אותי לחזור ולרקוד?" ואיך מתקשרים את אותו תוכן עמוק החוצה לקהלים שונים, לתלמידים לחברים?.."
נבין את "מאחורי הקלעים" של השיעורים והקורסים, לכן נוסיף שאלות כמו:
מה מאפשר לתרגיל מסוים לגעת בכל כך הרבה אנשים?
כיצד מאפשרים לספקנים ולאלו שבאים עם פחדים לקבל ביטחון בעצמם ולרקוד?
איך מתאימים תרגיל לקהלים שונים: גילאים שונים, צרכים שונים?
כיצד לומדים להקשיב לשאלות ולתת פידבקים ברגע הנכון?
ונשאל גם על עצמנו – כרוקדים וכמורים, מנחים שמובילים דרך..
מה מיוחד בהוראה /הובלה שלי ?
מה חשוב לי שיהיה תמיד בכל שיעור?
מה בעצם אני מלמד/ת כשאני מלמד/ת תנועה?
ובמילים אחרות - מה הופך מורה למורה טוב? ומה מאפשר למורה טוב לגדול למורה מעורר השראה?....
אני תמיד אומרת שהאימפרוביזציה היא אמנות של שאילת שאלות... לכן נלמד לדייק את השאלות, התשובות כבר תגענה.
• דרכים לחיבור ושכלול הגוף במהלך החימום.
• כלים לפירוק והרכבה של נושאים תנועתיים לבניית מערכי שיעור.
• הגדרת "סולמות" תנועתיים ותודעתיים המסייעים בארגון תכנים ועקרונות.
• איתור שלב הלמידה של התלמידים ומתן כלים להכוונה והתפתחות.
• זיהוי אתגרים והפיכתם למקור העשרה ולמידה.
• כלים לתמיכה בתלמידים שונים ומצבים מורכבים.
• עקרונות להובלת פעילויות תנועה מחוץ לסטודיו.
• כיצד לעשות שימוש מיטבי בדימויים, בקצב דיבור ובהדגמות.
בנוסף לתכנים הללו, במהלך השיעורים יינתן זמן להעלות תכנים ושאלות ולשתף בדילמות שעולות בזמן ההוראה.
התוכנית מציעה גם מפגשים עם קולגות ומורים אורחים, במטרה לבחון יחדיו את דרכי ההוראה של תנועה ומחול בתקופה מלאת השינויים והאתגרים שכולנו חווים כעת.
לצד המפגשים בסטודיו יתקיימו מפגשי זום בקבוצות קטנות במטרה לאפשר שיחות אינטימיות ולתת מענה ואישי לתלמידים. בשיחות נעבד יחד את החומר הנלמד ונתאים אותו לסוגי הוראה שונים.
חלק מרכזי באימפרוביזציה הוא לבחון כל הזמן מה יש כרגע, מה נחוץ ומה אפשרי. בהתאמה, גם בקורס יכולים להיות שינויים בהתאם לצרכים ולרצונות שיגיעו מתוך הקבוצה.
שם הקורס: הוראת מחול ותנועה לקהל בוגר מגוון,
"מאחורי הקלעים של להיות מורה". התכנים מותאמים לכל טכניקה תנועה או מחול.
סמסטר ב' ימי רביעי 16:30-18:00
שם המרצה: אילנית תדמור ilanit@jamd.ac.il
תקציר הקורס
מה זה אומר להעביר שיעור טוב, איך מוצאים את ה"קול" שלי כמורה?
מה חשוב שיהיה בשיעור ומה אפשר לשנות ולהתאים ביחס למצב התלמדים/ות למצב בארץ?
איך ומתי יש לתת פידבק? כמה זמן לתת לכל תרגיל?
מה עושי עם סוגי תלמדים שונים? איך ניתן לחבר אנשים שונים שלומדים בדרכים שונות לשיעור?
כיצד ניתן להתאים תכנים של עומק לקהלים שונים?
בקרוס נצלול אל "מאוחרי הקלעים" של ההוראה לקהל בוגר (הכוונה מגיל 18 והלאה) כמו גם לקהל מגוון אנשים ללא רקע במחול או תנועה, קהל מבוגר, או קהל שעוסק בתנועה לאורך שנים אבל לא ממקום מקצועי.
מטרת הקורס:
לאפשר הכרות עם צורת מחשבה על עבודה עם הקהל הרחב הבוגר.
ללמוד מה הן ההכנות שיש למורה לעשות לפני ואחרי כל מפגש שהן חשובות לא פחות מזמן השיעור.
קבלת כלים על אופני עבודה עם קהל מגוון שיכולה להיות בכל טכניקה מחול ותנועה.
דרכי הוראה:
המפגשים בעיקר יהיו סביב שיחה כתיבה והתנסות בתרגילים בהם נבחן את האופן בו אנחנו מלמדים.
נושאי הקורס:
• כלים לפירוק והרכבה של נושאים תנועתיים לבניית מערכי שיעור
• כיצד מתבוננים על קבוצת תלמידים
• איתור שלב הלמידה של התלמידים ומתן כלים להכוונה והתפתחות.
• זיהוי אתגרים והפיכתם למקור העשרה ולמידה
• כלים לתמיכה בתלמידים שונים ומצבים מורכבים.
• כיצד לעשות שימוש מיטבי בדימויים, בקצב דיבור ובהדגמות.
• גמישות בהוראה, כיצד אפשר לתמוך בסוגי תלמידים שונים, במצבים מורכבים
• מה המילים שאיתם אנחנו מובילים: דימויים, ששזורים, קצב דיבור, זמן הדגמה ביחס להסבר מילולי.
•
בנוסף לתכנים הללו, במהלך השיעורים יינתן זמן לעלות תכנים ושאלות ולשתף בדילמות שעולות שמעסיקות אתכן בנושא ההוראה.
מגוונות.
הנושאים המרכזיים בסדרה:
• דרכים מגוונות להוביל חימום המאפשר חיבור לגוף ושכלול הגוף.
• פירוק והרכבה מחדש של נושא תנועתי- תודעתי.
• למידה של "סולמות" תנועתיים ותודעתיים, דרכם ניתן לארגן תכנים רבים.
• כיצד מתבוננים על קבוצת תלמידים, כיצד מזהים היכן התלמיד/קבוצה נמצאים ואיך מובילים אותם למקומות חדשים.
• כיצד מזהים אתגרים והופכים אותם לנושאי למידה
• גמישות בהוראה, כיצד אפשר לתמוך בסוגי תלמידים שונים, במצבים מורכבים.
הכרות עם עקרונות מנחים להובלת מפגשי תנועה מחוץ לסטודיו.
מה המילים שאיתם אנחנו מובילים: דימויים, ששזורים, קצב דיבור, זמן הדגמה ביחס להסבר מילולי.
בנוסף לתכנים הנלמדים יהיה זמן לעלות תכנים ושאלות של המורים/ות,
לשתף בדילמות שעולות מהמפגשים עם תלמידים,
מתוך התמודדות בהוראה בתקופה המורכבת בה אנו חיים.
• הגדרת "סולמות" תנועתיים ותודעתיים המסייעים בארגון תכנים ועקרונות.
קורס המורים מאפשר בדיוק את השלב הזה.
בקורס המורים נוכל לשאול מגוון רחב של שאלות עמוקות יותר ביחס לריקוד שלנו:
מנקודת ההתחלה כמו "מה זה לרקוד עבורי?" , דרך "מה זה אימפרוביזציה?", ועד "מה התוכן שעולה ומניע אותי לחזור ולרקוד?" ואיך מתקשרים את אותו תוכן עמוק החוצה לקהלים שונים, לתלמידים לחברים?.."
נבין את "מאחורי הקלעים" של השיעורים והקורסים, לכן נוסיף שאלות כמו:
מה מאפשר לתרגיל מסוים לגעת בכל כך הרבה אנשים?
כיצד מאפשרים לספקנים ולאלו שבאים עם פחדים לקבל ביטחון בעצמם ולרקוד?
איך מתאימים תרגיל לקהלים שונים: גילאים שונים, צרכים שונים?
כיצד לומדים להקשיב לשאלות ולתת פידבקים ברגע הנכון?
ונשאל גם על עצמנו – כרוקדים וכמורים, מנחים שמובילים דרך..
מה מיוחד בהוראה /הובלה שלי ?
מה חשוב לי שיהיה תמיד בכל שיעור?
מה בעצם אני מלמד/ת כשאני מלמד/ת תנועה?
ובמילים אחרות - מה הופך מורה למורה טוב? ומה מאפשר למורה טוב לגדול למורה מעורר השראה?....
אני תמיד אומרת שהאימפרוביזציה היא אמנות של שאילת שאלות... לכן נלמד לדייק את השאלות, התשובות כבר תגענה.
• דרכים לחיבור ושכלול הגוף במהלך החימום.
• כלים לפירוק והרכבה של נושאים תנועתיים לבניית מערכי שיעור.
• הגדרת "סולמות" תנועתיים ותודעתיים המסייעים בארגון תכנים ועקרונות.
• איתור שלב הלמידה של התלמידים ומתן כלים להכוונה והתפתחות.
• זיהוי אתגרים והפיכתם למקור העשרה ולמידה.
• כלים לתמיכה בתלמידים שונים ומצבים מורכבים.
• עקרונות להובלת פעילויות תנועה מחוץ לסטודיו.
• כיצד לעשות שימוש מיטבי בדימויים, בקצב דיבור ובהדגמות.
בנוסף לתכנים הללו, במהלך השיעורים יינתן זמן להעלות תכנים ושאלות ולשתף בדילמות שעולות בזמן ההוראה.
התוכנית מציעה גם מפגשים עם קולגות ומורים אורחים, במטרה לבחון יחדיו את דרכי ההוראה של תנועה ומחול בתקופה מלאת השינויים והאתגרים שכולנו חווים כעת.
לצד המפגשים בסטודיו יתקיימו מפגשי זום בקבוצות קטנות במטרה לאפשר שיחות אינטימיות ולתת מענה ואישי לתלמידים. בשיחות נעבד יחד את החומר הנלמד ונתאים אותו לסוגי הוראה שונים.
חלק מרכזי באימפרוביזציה הוא לבחון כל הזמן מה יש כרגע, מה נחוץ ומה אפשרי. בהתאמה, גם בקורס יכולים להיות שינויים בהתאם לצרכים ולרצונות שיגיעו מתוך הקבוצה.