בסמסטר א -יסודות צילום ועריכה + מבוא לוידאו ארט
בניית יסודות ליצירה בוידאו, היכרות עם השפה הקולנועית, מושגים בצילום וידאו, תנועות מצלמה היכרות עם תוכנת עריכה וטכניקות עריכה. ניסיון הלכה למעשה. לצד התנסות מעשית גם היכרות רוחבית עם עבודות איקוניות ויוצרים/ות חשובים/ות.


תיאור קצר של נושא הקורס, מטרותיו והחומר הנלמד במהלכו:

היכרות ראשונית וחווייתית עם מדיום הוידאו, על היבטיו השונים, לצד רכישת כלים טכניים ורעיוניים. הקורס מציג את מדיום הוידאו דרך אלמנטים מהשפה הקולנועית ובוחן את התפתחות הדימוי הנע במקביל להתפתחות התנועה ביצירות וידאו וקולנוע מוקדמות ועכשוויות. היכרות עם מגוון רחב של עבודות וידאו דאנס איקוניות כמו גם עבודות וידאו ארט חשובות מצחיקות ומרגשות. חשיבה של וידאו כהרחבה של האירוע התנועתי, שילובו במופע חי על במה, וביצירת וידאו דאנס העומד בפני עצמו. במהלך הקורס ייצרו המשתתפים/ות סרטונים קצרים כאשר בסוף כל סמסטר יגישו פרוייקט וידאו דאנס מסכם. המשתתפים/ות ילמדו לספר סיפור בוידאו דרך חיבור של שוטים ויצרו עבודות וידאו המתקשרות עם תנועה תוך פיתוח שפה אישית ודרך כל שלבי ההפקה - צילום( שליטה ותפעול במצלמת וידאו מקצועית) , תאורה, עריכה בתוכנת Adobe Premiere Pro, שימוש בסאונד ואפקטים מיוחדים.


מטרות הקורס:

לימוד עריכה בתוכנת פרמייר
רכישת כלים טכניים ליצירת סרטים/ וידאוים/ קליפים כו - צילום, תאורה, עבודה עם סאונד וכו. תפעול מצלמה מקצועית כמו גם שימוש מעניין ומשוכלל במצלמת הפלאפון
היכרות עם מונחים בסיסיים בשפת הוידאו והקולנוע - סוגי שוטים תנועות מצלמה ועוד
היכרות עם עבודות וידאו ארט ווידאו דאנס חשובות
יכולת קריאה וניתוח של יצירות במדיום הוידאו
צבירת ניסיון ביצירת וידאו ארט ווידאו דאנס ועריכה לאורך השנה
פיתוח שפה אישית תוך תמיכה וליווי אישי של כל סטודנט/ית


דרישות הקורס:

נוכחות מלאה והשתתפות בדיונים ועבודה בשיעור
הגשת תרגילים